3.KÖPRÜ İHALESİ YAPILMAMALIDIR BASINA VE KAMUOYUNA DUYURUMUZDUR
10 Ocak Salı günü Ankara`da Kuzey Marmara Otoyolu ihalesi yapılıyor. İstanbul`a 3.köprünün yapılmasıyla ilgili bilim insanları, konuyla ilgili uzmanlar, üniversiteler, meslek odaları, toplumsal çıkarı gözeten birçok kuruluş ve kişi araştırma yaptı, raporlar hazırladı. Tüm bunlarda ortak olan nokta, kısaca, 3.Köprü projesinin toplumsal herhangi bir faydasının olmayacağı, İstanbul`daki yaşamı daha da zor hale getireceğidir.
BASINA VE KAMUOYUNA DUYURUMUZDUR
3.KÖPRÜ İHALESİ YAPILMAMALIDIR
10 Ocak Salı günü Ankara‘da Kuzey Marmara Otoyolu ihalesi yapılıyor.
10 Ocak salı günü Ankara‘da İstanbul‘a 3. köprüyü kimin dikeceği kararlaştırılmaya çalışılacak.
10 Ocak Salı günü iktidar "her şeye rağmen" uygulamalarına bir yenisini eklemeye çalışacak.
İstanbul‘a 3.köprünün yapılmasıyla ilgili bilim insanları, konuyla ilgili uzmanlar, üniversiteler, meslek odaları, toplumsal çıkarı gözeten birçok kuruluş ve kişi araştırma yaptı, raporlar hazırladı, açıklamalarda bulundu. Tüm bunlarda ortak olan nokta, kısaca, 3.Köprü projesinin toplumsal herhangi bir faydasının olmayacağı, tam aksine İstanbul‘daki yaşamı daha da zor hale getireceğidir.
3.Köprü‘nün yapılmasının milyonlarca ağacın kesilmesi ve İstanbul‘daki mevcut orman alanlarının önemli bir bölümünün ortadan kalkması anlamına geleceği binlerce kez yazıldı, söylendi. TMMOB Peyzaj Mimarları Odası orman dokusunun yok olması ile birlikte İstanbul‘un İstanbul olmaktan başka bir sisteme geçeceği ile ilişkin tüm bilimsel verileri sundu ve dedi ki; 3.Köprü‘nün ve Kuzey Marmara otoyolunun yapılması, Marmara Bölgesi‘ndeki verimli tarım arazilerinin yok olması demektir.
3.Köprü varsa, su havzaları yok, susuzluk var demektir.
Köprü, iki yaka arasındaki geçişler için bir çözüm olmayacak...
Köprü, İstanbul trafiğini rahatlatmayacak...
Köprü, yeni trafik sorunlarının kaynağı olacak...
Peki, tüm bu gerçeklik iktidarın umurunda mı?
Aklın yerine gücü, bilimin yerine rantı, topluma karşı sorumluluk yerine piyasacılığı, dönüşüm ve değişimin ise sadece topraklarımızın ve varlıklarımızın metaya dönüşümü olduğunu bir kez daha sergilediler.
Karar ve yasa yapıcılar bu gün, 3. Köprü ihalesi için, yarısı yerli yarısı yabancı sermayedarlara "kamulaştırma bedelleri 400 milyonu aşarsa devreye biz gireceğiz, kalanı biz ödeyeceğiz" diyebilirler mi? Halkı ile itilaflı bir yapım sürecinde halkın varlıklarını kim, nasıl bu kadar kolay harcayabilir?
Ayrıca, bu gün ihale süreci yaşanan 3. Köprü ile ilgili olarak; ihale yapılmasının yasal olarak mümkün olamayacağı ile ilişkin dava süreci devam ederken, Karayolları Genel Müdürlüğü‘nde gerçekleştirilen ihale yasalara uygun değildir.
KARAYOLLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ, HUKUKEN İTİLAFIN DEVAM ETTİĞİ BİR SÜREÇTE YASAL SUÇ İŞLEMEKTEDİR.
Çünkü; 08.03.2011 tarih ve 27868 sayılı Resmi Gazete‘nin Arttırma-Eksiltme-İhale ilanlarını bölümünde yayınlanan Kuzey Marmara Otoyolu‘nun (3. Boğaz Köprüsü Dahil) Yap- İşlet- Devret Modeli kapsamında kapalı teklif alma usulü ile ihaleye çıkılmasına dair idare işleminin, söz konusu projenin ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRME SÜRECİ BAŞLATILMADAN İHALE EDİLEMEYECEĞİNDEN usul ve hukuka, kamu yararına aykırı olduğu gerekçesi ile öncelikle YÜRÜTMESİNİN DURDURULMASI, Danıştay 6. Dairesi‘nin 2011/4991 E. Sayılı dosyasının BEKLETİCİ MESELE YAPILMASI, yargılama sonunda işlemin İPTALİ talepli dava süreci devam etmektedir.
Ankara 13. İdare Mahkemesinde 2011/853 Esas No‘su ile TMMOB Çevre Mühendisleri Odası ve Ekoloji Kolektifi tarafından ULAŞTIRMA Bakanlığı‘na açılan davada Mahkeme KARAYOLLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜ ‘de davalı pozisyonuna almıştır.
Davada nihai bir karar verilmemiştir. Dilekçede gönderme yapılan Danıştay kararı da geçici 3. maddedeki muafiyetin durdurulması sonrasında 14.4.2011de getirilen yeni muafiyetin iptali için açılan dava. 14. daire kurulunca dosyalar söz konusu dava ile birleştirilmiştir. Karar süreci sona ermemiş bir konuda bu gün KARAYOLLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ihale yaparak suç işlemektedir.
TMMOB ‘ye bağlı meslek odaları olan Peyzaj Mimarları, Çevre Mühendisleri, Şehir Plancıları, Mimarlar (İstanbul Büyükkent Şubesi) Odalarının ve Ekoloji Kolektifinin 3. Köprünün muafiyeti ile ilgili Danıştay 14. Dairesinde ayrıca bir davası daha bulunmaktadır.
Kuzey Marmara Otoyolu‘nun (İstanbul Boğazı 3. Karayolu geçişi projesi dahil) ÇED muafiyeti olup olmadığına dair Çevre Mühendisleri Odası tarafından yapılan yazılı başvuruya Bakanlık tarafından verilen 30.5.2011 tarih ve 49245 nolu yazı ile söz konusu proje için 14.4.2011 tarih ve 27905 sayılı Resmi Gazete‘de yayınlanarak yürürlüğe giren ÇED Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına dair Yönetmelik uyarınca ÇED Yönetmeliği hükümlerinin uygulanmasına gerek bulunmadığının bildirilmesi üzerine söz konusu yazıya dayanak idari işlem ile bu işlemin dayanağı olarak gösterilen 14.04.2011 Tarih ve 27905 sayılı Resmi Gazete‘de yayınlanan Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliğinin geçici 3. maddesinde değişiklik yapan ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK‘in 1. maddesinin yürütmesinin durdurulması ve iptali istemidir.
KARAYOLLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜ HUKUKUN ÜSTÜNLÜĞÜ İLKESİ KARŞISINDA BEKLEMEYE VE KARAR SÜREÇLERİNE SAYGILI OLMAYA DAVET EDİYORUZ.
TMMOB PEYZAJ MİMARLARI ODASI
En Çok Okunanlar
- PEYZAJ MİMARLIĞI HİZMETLERİ EN AZ BEDEL HESABI, ARTIK ODAMIZ OTOMASYON SİSTEMİ ÜZERİNDEN ÜYELERİMİZİN HİZMETİNE AÇILDI /2010 Okunma Sayısı:36198
- MESLEKİ DENETİM UYGULAMASI /2007 Okunma Sayısı:35443
- SÖZLEŞME ÖRNEKLERİ /2007 Okunma Sayısı:34680
- BÜRO TESCİL BELGESİ (BTB) ALMA KOŞULLARI /2007 Okunma Sayısı:34477
- KAMU İHALE KURUMU HÜKÜMLERİ GEREĞİ İŞ BİTİRME BELGESİ İLE İLGİLİ BİLGİLENDİRME /2008 Okunma Sayısı:33484
- MESLEKİ TANINIRLIĞIMIZDAKİ EN ÖNEMLİ ADIM /2006 Okunma Sayısı:33256
- SÖZLEŞMELİ/ÜCRETLİ PEYZAJ MİMARI ASGARİ ÜCRETLERİ /2011 Okunma Sayısı:31604
- KEŞİF-METRAJ VE İHALE DOSYASI HAZIRLANMASI /2009 Okunma Sayısı:29608
- TESCİLLİ PEYZAJ MİMARLIĞI BÜRO VE ŞİRKETLERİ 2009 /2009 Okunma Sayısı:27087
- KURAKLIK PEYZAJI /2007 Okunma Sayısı:19881