3. KÖPRÜ PLANINA KENTLİLİK HAKKI DİLEKÇESİ İLE MÜDAHİLİZ!
01 EKİM 2010 tarihinde askı süresi biten 3. Köprü Planlarına itiraz edecek olan Oda Yönetim Kurulumuz, İstanbul Şube Yönetim Kurulu üyelerimizin destek ve katkıları ile süreci takip ediyor. TMMOB İstanbul İKK ile birlikte çalışılan 3. Köprü Planındaki olumsuzluklarla ilgili itiraz çalışmalarımız sonuçlanıyor.
TMMOB Peyzaj Mimarları odası olarak,Istanbul Buyuksehir Belediye Meclisince 17.06.2010 tarihinde onaylanarak 01.09.2010 tarihinde askiya cikarilan 1/25.000 Olcekli Kuzey Marmara Otoyolu (Istanbul 3. çevre yolu ve bağlantı yolları dahil) planına itiraz çalışmalarımız sonuçlanıyor.
Tüm akademik, bilimsel çevreler, meslek örgütleri inatla bu geçişin hiçbir trafik çözümlemesi getirmeyeceğini, aksine İstanbul‘u iyiden iyiye insan merkezli bir kent olmaktan çıkarıp otomobile bağımlı kılacağını; kentin gelişimini kuzeye yönlendirerek geleceğimiz için mutlak korunması gereken orman alanları ve su havzalarını talan edeceğini belirtirken; bu "kararlılığın" gerçek sebebinin neler olabileceği,yeryüzündeki en özel peyzaj karakteristiğine sahip alanlarla ilişkin verilen bu ısrarlı karar; hem Oda Yönetim Kurulumuzun hem de İstanbul ŞubeYönetim Kurulumuzun önemli çalışma başlığı olarak gündeminde yer almaktadır.
Halka ve bilim insanlarına rağmen İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile birlikte merkezi otoritenin gündeminden düşemeyen 3. Köprü ile ilgili olarak; çekilmek istenen küresel sermaye mi, imzalanan yurtdışı anlaşmaları mı, kentin kuzeyindegünden güne arazi kapatan şirketler mi yoksa herhangi başka bir neden mi yol açmakta olduğu endişeleri yaşanan plan kararlar olduğu her platformda dillendirilmesine rağmen, İstanbul Büyükşehir Belediyesi almış olduğu bu kararla İstanbul şehrinin geri dönülmez bir yıkıma doğru sürüklendiği kesindir.
Odamız, 1. ve 2. Boğaz köprülerinin yapımı aşamasında yaşandığı ve yapılanların sadece çözümsüzlük yarattığı ortadayken; oluşturulacak her türlü karşı duruş, bir insanlık ve kent mücadelesidir olduğu iradesi ile 3. Köprü Planları ile ilgili çalışmalarını TMMOB ‘ye bağlı ilgili meslek odaları ile birlikte plan itiraz sürecinde yer almaktadır.
1 Eylul 2010 Cuma günü İstanbul Büyükşehir Belediyesi‘nde askıya çıkarılarak, bu konudaki gündemi yeniden hareketlendirmiş ve 1 Ekim 2010 Cuma günü sona erecek olan itiraz sürecini baslatmıştır.
Bu nedenle, TMMOB Peyzaj Mimarları Odası Yönetim Kurulu ve İstanbul Subesi Yönetim Kurulu olarak; askı süresi dolmadan, bu konuda etkin bir itiraz ve dava sürecinin sadece meslek odaları ve ve yerel insiyatiflerin katılımı ile değil; üyelerimizin bireysel olarak konuya duyarlı davranarak ve meslektaslarımızca da değerlendirilmesi gerektigine inanıyoruz.
Yapılacak olan cok sayıda itirazla, askıdaki bu kararların doğruluğunun yeniden tartışılmasını ve İstanbul için daha sağlıklı çözümlerin var oldugunun tum İstanbullular tarafindan vurgulanmasının yerel ve merkezi otorite karşısında daha etkili olacağını biliyoruz.
Askı sürecinin bitmesine az bir süre kalması, bireysel itiraz dilekcelerinin formatı ve içeriğine dair bilgi ve tecrübe eksiklikleirnin giderilmesi ve itiraz sürecinde sizlere; Çevre Düzeni Plan Notu Degişiklikleri hakkinda hazırlanan itiraz dilekcesi ve 1/25.000 Olcekli Kuzey Marmara Otoyolu (Istanbul 3. çevreyolu ve baglantı yolları dahil) planına yonelik hazırlanan örnek itiraz dilekçesini sunuyoruz.
Peyzaj mimarlığı camiasının 3. Köprü Planı ile ilgili meslek disiplininin gereklerinin yerine getirilmesi için hak, yetki ve sorumluluklarımız olduğunu bir kez daha hatırlatacağımız söz konusu dilekçelerle müracaatın yapılmasını önemsemekteyiz.
1 Ekim 2010 tarihine kadar;
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Saraçhane Binasi 1. katta yer alan Yazı İsleri Müdürlüğü‘‘ne tarih, ad-soyad, adres ve imza kısımlarını doldurarak iletebilirsiniz.
Saygılarımızla.
DİLEKÇE ÖRNEĞİ
İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANLIĞI
İMAR VE ŞEHİRCİLİK DAİRE BAŞKANLIĞI
Şehir Planlama Müdürlüğü‘ne
Konu: 1/25.000 ölçekli 08.08.2010 tasdik tarihli Kuzey Marmara Otoyolu (İstanbul 3. Çevreyolu ve Bağlantı Yolları dahil) Planı itirazı
1 Eylül 2010 tarihinde askıya çıkan 1/25.000 ölçekli Kuzey Marmara Otoyolu (İstanbul 3. Çevreyolu ve Bağlantı Yolları dahil) Planı ile İstanbul‘un geleceği tehdit edilmektedir. Duyarlı bir yurttaş olarak aşağıdaki gerekçelerle söz konusu plana itiraz etmekteyim:
3. Köprü ve bağlantı yolları, İstanbul‘un doğal kaynaklarının tam ortasından geçmektedir. Ağaçlar başta olmak üzere diğer bitki ve canlı türlerine zarar vereceği gibi bu alanlardaki flora ve faunayı da olumsuz etkileyecek, devamlılığına zarar verecektir.
3. Köprü ve bağlantı yolları, İstanbul‘un kalan tarım alanlarını da yapılaşmayla tehdit etmektedir. Geri döndürülemez sonuçlara yol açacak bu tahribat, nitelikli tarım alanlarını ranta kurban edecektir.
Kuzey Marmara Otoyolu İstanbul‘un içmesuyu kaynaklarının da tam ortalarından geçmekte, bizlerin temiz su kullanma hakkımızı tehdit etmektedir. İçmesuyu havzalarının otoyolların ve kentleşmenin kirletici etkisiyle kullanılamaz hale gelmesi, İstanbul‘da temiz içmesuyu bulmamızı zorlaştıracak, su temini için yakın ve uzak akarsuların İstanbul‘a taşınması projelerinin maliyetleri ise yine bizim cebimize yansıyacaktır.
1. ve 2. köprü örneklerinde de görüldüğü gibi köprü yolları ve güzergahları kentsel gelişmeyi olumsuz etkileyecek; mutlak surette koruması gereken alanların plansız yapılaşmasına sebep olacaktır.
3. Boğaz Köprüsü yapıldığı takdirde, 2. köprü sürecinde yaşandığı gibi illegal yapılaşmayla büyük orman alanları orman niteliğini kaybedecek, bazı alanların orman sınırları dışına çıkarılması yönünde baskılar artacaktır. 2B alanları, özel ormanlar ve tarım alanları bu süreçten ilk olarak etkilenecek alanların başında gelmektedir.
Planların kademeli birlikteliği ilkesi doğrultusunda üst ölçekli plan kararlarına uygun olarak hazırlanması gereken bu plan ölçeği itibariyle halen yürürlükte olan 1980 tarihli 1/50.000 ölçekli İstanbul Nazım İmar Planına aykırıdır.
Yapımına gerekçe gösterilen transit trafiğin mevcut köprülerdeki oranı çok düşüktür. Bu hacimdeki bir trafik için maliyeti yüksek olan bir otoyol ve köprü yapımı kamu kaynaklarının boşa harcanmasıdır.
Araç kullanımını teşvik edecek olan bu planla artacak olan özel araç kullanımı trafik sorununun büyümesine neden olacaktır. Trafikte harcadığım fazladan her dakika benim yaşam standartlarımı düşürmekte, sağlıklı ve dengeli bir iş - özel yaşam sürdürmemi engellemektedir.
İstanbul‘un doğal yaşamını tehdit eden; sürdürülebilirlik çerçevesinde bizim ve gelecek nesillerin sağlıklı bir yaşam sürmesini engelleyecek olan, İstanbulluların tümünün hak sahibi olduğu doğal alanların ranta teslim eden; var olan trafik sorunlarını çözmek yerine katlanarak artmasına sebep olacak olan; maddi ve manevi her türlü zararı biz İstanbullulara dokunacak olan 3. köprü ve bağlantı yollarına ilişkin bu plana kamu kaynaklarının kente yeni yeni sorunlar getirecek bir proje olması sebebiyle itiraz ediyorum.
Gereği için bilgilerinize arz ederim.
Tarih :
İsim :
İmza :
Adres :
En Çok Okunanlar
- PEYZAJ MİMARLIĞI HİZMETLERİ EN AZ BEDEL HESABI, ARTIK ODAMIZ OTOMASYON SİSTEMİ ÜZERİNDEN ÜYELERİMİZİN HİZMETİNE AÇILDI /2010 Okunma Sayısı:35781
- MESLEKİ DENETİM UYGULAMASI /2007 Okunma Sayısı:34973
- SÖZLEŞME ÖRNEKLERİ /2007 Okunma Sayısı:34323
- BÜRO TESCİL BELGESİ (BTB) ALMA KOŞULLARI /2007 Okunma Sayısı:34294
- KAMU İHALE KURUMU HÜKÜMLERİ GEREĞİ İŞ BİTİRME BELGESİ İLE İLGİLİ BİLGİLENDİRME /2008 Okunma Sayısı:33405
- MESLEKİ TANINIRLIĞIMIZDAKİ EN ÖNEMLİ ADIM /2006 Okunma Sayısı:33106
- SÖZLEŞMELİ/ÜCRETLİ PEYZAJ MİMARI ASGARİ ÜCRETLERİ /2011 Okunma Sayısı:31466
- KEŞİF-METRAJ VE İHALE DOSYASI HAZIRLANMASI /2009 Okunma Sayısı:29511
- TESCİLLİ PEYZAJ MİMARLIĞI BÜRO VE ŞİRKETLERİ 2009 /2009 Okunma Sayısı:26948
- KURAKLIK PEYZAJI /2007 Okunma Sayısı:19807