55. IFLA DÜNYA KONGRESİ VE KONSEY TOPLANTISI
55. IFLA Dünya Kongresi ve Konsey Toplantısı 18-21 Temmuz2018 tarihleri arasında Singapur`da gerçekleşecektir.
Uluslararası Peyzaj Mimarları Federasyonu (IFLA), 55. IFLA Dünya Kongresi ve Konsey Toplantısı, Peyzaj Mimarları Singapur Enstitüsü işbirliğinde 18-21 Temmuz 2018 tarihleri arasında Singapur`da gerçekleştirecektir.
Konsey öncesi gerçekleştirilecek Konferans Programına aşağıdaki link aracılığı ile erişilebilir.
http://www.ifla2018.com/conference-programme
Odamız adına delegemizin ve gözlemcilerin IFLA Dünya Konseyi toplantısına katılımı yüksek maliyet nedeniyle bu sene de gerçekleştirilmemiştir. Ancak toplantı hazırlıkları yakından takip edilmiş ve katkı sağlanmıştır.
IFLA Konseyi`nde, Federasyon Komitelerinin ve IFLA Bölgelerinin 2017 Montreal Dünya Konseyi ile 2018 Singapur Dünya Konseyi toplantıları arasındaki bir yılı içeren çalışmaları ile birlikte bütçe raporu tartışılacaktır. Konseyin temel konuları akreditasyon ve sertifikalandırma, meslek tanınırlığı ve yükselen meslek standartlarıdır.
IFLA Finans ve İş Planı Komitesi raporuna göre 2019 -2021 yılları arasındaki üç yıl boyunca peyzaj mimarlığı mesleğinin küresel düzeyde farklılık yapabileceği aşağıdaki alanlara odaklanılacaktır.
1. Akreditasyon ve küresel eğitim standartları
2. Meslek tanınırlığı
3. Mesleki uzmanlık ve düşünce liderliği paylaşımı
4. Meslek standartları ve etik
Federasyon Komitelerinin hazırladığı raporlar içerisinde, IFLA Eğitim ve Akademik İşler Komitesi`nin raporu oldukça kapsamlıdır ve aşağıda özetlenmiştir.
1. Meslek Pratiği Gereklilikler ve Eğitim Olanakları Sörveyi (PREP Survey)
Bu sörveyin veri toplama, analiz etme ve yayınlama işleri bir web uygulaması aracılığı ile elektronik olarak yürütülecektir. Arayüz ve sorular oluşturulmuştur.
2. IFLA Akreditasyonu - Peyzaj Mimarlığı Eğitim Programlarının IFLA [Bölgesel] akreditasyonu için gereksinimleri ve olası modelleri değerlendirme
Turin`deki 2016 yılı IFLA Dünya Konseyinde alınan karara göre IFLA Eğitim ve Akademik İşler Komitesi Küresel Akredistasyon Stratejisi üzerinde çalışmaya devam etmiştir. Komite, IFLA AB Okul Tanıma Prosedürleri ve ECLAS Tuning Projesi dâhil olmak üzere ASLA LAAB, LI, AILA vb. zemini iyi oluşturulmuş akreditasyon prosedürlerinin toplanması ve analizi işlerini tamamlamıştır. Bölgesel olarak, Montreal`de yapılan IFLA 2017 Dünya Kongresi eylem alanları (M1-M3/J1) kapsamında IFLA Asya Pasifik Eğitim Komitesi, IFLA Eğitim ve Akademik İşler Komitesi ile birlikte, Eğitim Politikası Standartları ve Akrediyasyon Süreçlerini güncelleştirmiştir.
3. IFLA Öğrenci Yarışmaları Arşivi
IFLA Eğitim ve Akademik İşler Komitesi 2003-2016 yılları arasında gerçekleştirilmiş IFLA Öğrenci Tasarım Yarışmalarının arşivini oluşturmuştur. E-paket biçiminde hazırlanmış bu arşiv dünyadaki IFLA üyesi ulusal birlikler ve diğerleri ile peyzaj mimarlığı eğitim-öğretim birimleri tarafından temin edilebilir. Bu konuda daha fazla bilgiye aşağıdaki link aracılığı ile erişilebilir.
http://iflaonline.org/resources-exhibiting-the-student-design-competition/
4. Eğitim Kapasite Geliştirme Çalışma Grubu
2015 yılında kurulmuş bu çalışma grubu; küresel olarak ve özellikle gelişmekte olan ülkelerde peyzaj mimarlığı eğitiminin geliştirilmesi üzerine olan IFLA stratejik amacı konusunda görevlendirilmişlerdir. Bu amaçla, çevrimiçi eğitimler Güney Amerika, Afrika ve Orta Asya bölgelerine düzenlenmiştir. 10 Ekim - 19 Aralık 2018 tarihleri arasında yine aynı bölgelere "Doğayla Tasarım" çevrimiçi seminerleri düzenlenecektir.
5. IFLA Öğrenci Yarışmacı Çalışma Grubu
Singapur`da gerçekleştirilecek 2018 IFLA Dünya Kongresi için yarışma teması "Dirençli Peyzaj" olarak belirlenmiştir.
6. Mesleki Kalitenin Karşılıklı Tanınırlığı IFLA Stratejisi: Başlangıç Fazı
Bu konu Montreal`de gerçekleştirilen 2017 Dünya Kongresi ile başlamış ve bir çalışma dokümanı oluşturulmuştur.
7. Peyzaj Mimarlığı Trans-Avrupa Eğitimi Projesi
Projenin en önemli amaçlarından biri, yeterlilik blokları ile esnek öğrenme hatlarını (learning pathways) geliştirmektir. Böylece okullar gerekli modülleri seçebilir ve bunları ihtiyaçlarına göre yeni veya mevcut programlarına alabilir. Okullar, çalışma programlarını güncellemek ve geliştirmek için yeterlilik bloklarının (öğrenme çizgileri) ve modüllerin açıklamalarını kullanabilir.
En Çok Okunanlar
- PEYZAJ MİMARLIĞI HİZMETLERİ EN AZ BEDEL HESABI, ARTIK ODAMIZ OTOMASYON SİSTEMİ ÜZERİNDEN ÜYELERİMİZİN HİZMETİNE AÇILDI /2010 Okunma Sayısı:36266
- MESLEKİ DENETİM UYGULAMASI /2007 Okunma Sayısı:35545
- SÖZLEŞME ÖRNEKLERİ /2007 Okunma Sayısı:34739
- BÜRO TESCİL BELGESİ (BTB) ALMA KOŞULLARI /2007 Okunma Sayısı:34511
- KAMU İHALE KURUMU HÜKÜMLERİ GEREĞİ İŞ BİTİRME BELGESİ İLE İLGİLİ BİLGİLENDİRME /2008 Okunma Sayısı:33499
- MESLEKİ TANINIRLIĞIMIZDAKİ EN ÖNEMLİ ADIM /2006 Okunma Sayısı:33295
- SÖZLEŞMELİ/ÜCRETLİ PEYZAJ MİMARI ASGARİ ÜCRETLERİ /2011 Okunma Sayısı:31627
- KEŞİF-METRAJ VE İHALE DOSYASI HAZIRLANMASI /2009 Okunma Sayısı:29630
- TESCİLLİ PEYZAJ MİMARLIĞI BÜRO VE ŞİRKETLERİ 2009 /2009 Okunma Sayısı:27119
- KURAKLIK PEYZAJI /2007 Okunma Sayısı:19899