ANAYASA MAHKEMESİ ORMAN ARAZİLERİNİ RANTA TESLİM ETMEDİ
Bizlere düşen sorumluluk kamu kazanımlarımızı takip edip sonuçsuz bırakmamak ve orman alanlarımızın geriye kazanımını, en asli görev olarak görmemiz olmalıdır.
ANAYASA MAHKEMESİ ORMAN ARAZİLERİNİ RANTA TESLİM ETMEDİ
Kültür ve Turizm Bakanlığı, Türkiye genelinde 53 orman arazisini ön tahsisle turizm yatırımcısına vermişti. Bu arazileri 21‘ Antalya, 12‘si Mersin, 8‘i Muğla, 4‘ü Kars, 3‘ü Bursa ve Kayseri, Bolu, Isparta ve Kütahya‘da birer tane olmak üzere orman alanlarımız turizme açılmıştı.
Tamamen değiştirilmesi gereken ve 12 Eylül Hukuku kalıntısı olan , 2634 sayılı Turizmi Teşvik Kanunu‘nun 8. maddesinin ormanla ilgili hükmünün Anayasa‘nın 169. maddesine aykırılığı gerekçesi ile Danıştay‘ın Anayasa Mahkemesine başvurularak, 8. maddenin ( a ) fıkrasının ( 1 ) numaralı bendi ile( b ) alt bendinin ( c ) ve ( d ) fıkralarının iptalini ve yürürlülüklerinin durdurulmasını istemişti. Anayasa Mahkemesi de "Turizme ayrılan taşınmaz Hazine‘ye ait olan yerlerle, orman alanlarının ilgili kuruluşlarca Kültür ve Turizm Bakanlığı‘na tahsis edileceğini" öngören düzenlemenin de yer aldığı bazı hükümlerini iptal etti ve en önemlisi bu tarihten itibaren ormanlık alanlarda turizm amaçlı yeni tahsislerin yapılamayacak olmasıdır.
Orman alanlarımızı bu güne kadar sorumsuzca tahrip etmiş olanlar da bunun hesabını vermelidir.
Aralarında 49 yıllığına tahsis edilen Antalya‘daki 3 500 dönümlük Lara Kent Parkı da kurtulmuş oldu. Sorun, tahsisi süreleri dolduğunda tüm tesislerin yıkılıp, teniden ağaçlandırılması ve orman vasfına kavuşturulması olacaktır.
Bizlere düşen sorumluluk kamu kazanımlarımızı takip edip sonuçsuz bırakmamak ve orman alanlarımızın geriye kazanımı konusunu, memleketimizin en asli görevi olarak görmemiz olmalıdır.
Tekrar söylüyoruz; Turizm Teşvik Kanunu tamamen değiştirilmeli ve Orman Kanunun 2/A ve 2/B olarak anılan orman alanlarımız içinde " ilmen ve fennen vasfını yitirmiş" denilerek yerleşimlere, sanayi ve ticaret merkezlerine pazarlanan alanlarla ilgili yönetmelikler hemen yürülükten ve görüşmelerden çekilmelidir.
PEYZAJ MİMARLARI OLARAK BİZLER, İLMEN VE FENNEN VASFINI YİTİRDİĞİ İDDİA EDİLEN TÜM DOĞAL ALANLARIMIZI GERİYE DÖNDÜRMENİN VE KORUMANIN GÖREVİNİ VE SORUMLULUĞUNU ÜZERİMİZE ALIYORUZ.
En Çok Okunanlar
- PEYZAJ MİMARLIĞI HİZMETLERİ EN AZ BEDEL HESABI, ARTIK ODAMIZ OTOMASYON SİSTEMİ ÜZERİNDEN ÜYELERİMİZİN HİZMETİNE AÇILDI /2010 Okunma Sayısı:35925
- MESLEKİ DENETİM UYGULAMASI /2007 Okunma Sayısı:35164
- SÖZLEŞME ÖRNEKLERİ /2007 Okunma Sayısı:34469
- BÜRO TESCİL BELGESİ (BTB) ALMA KOŞULLARI /2007 Okunma Sayısı:34369
- KAMU İHALE KURUMU HÜKÜMLERİ GEREĞİ İŞ BİTİRME BELGESİ İLE İLGİLİ BİLGİLENDİRME /2008 Okunma Sayısı:33435
- MESLEKİ TANINIRLIĞIMIZDAKİ EN ÖNEMLİ ADIM /2006 Okunma Sayısı:33163
- SÖZLEŞMELİ/ÜCRETLİ PEYZAJ MİMARI ASGARİ ÜCRETLERİ /2011 Okunma Sayısı:31515
- KEŞİF-METRAJ VE İHALE DOSYASI HAZIRLANMASI /2009 Okunma Sayısı:29547
- TESCİLLİ PEYZAJ MİMARLIĞI BÜRO VE ŞİRKETLERİ 2009 /2009 Okunma Sayısı:27007
- KURAKLIK PEYZAJI /2007 Okunma Sayısı:19831