ANKARA TREN GARI KAVŞAĞINDA ALTGEÇİT TALEBİNE DAVA AÇTIK
Köprülü kavşak yapılması konusundaki karar kamu yararına , İmar Kanununa, mimarlık , şehircilik ve trafik mühendisliği bilimine , yaya haklarına, çağdaş ulaşım planlaması, peyzaj uygulamaları ilke ve esaslarına aykırıdır.
TAHRİP SIRASI ANKARA TREN GARI‘ NDA...
TC Kültür ve Turizm Bakanlığı Ankara Kültür Ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu‘ nun 11.05.2007 tarih ve 2347 sayılı kararı ile Ankara Gar Meydanı‘ nın yeniden düzenlenerek motorlu taşıt trafiği için bir yönde kesintisiz trafik sağlamak üzere yer altı geçişi oluşturacak şekilde bir köprülü kavşak yapılması konusundaki kararının iptali ile dava sonuçlanana kadar yürütmenin durdurulmasına karar verilmesi talebiyle Nöbetçi İdare Mahkemesi‘ ne dava açmış bulunmaktayız.
Köprülü kavşak yapılması konusundaki karar kamu yararına , İmar Kanununa, mimarlık , şehircilik ve trafik mühendisliği bilimine , yaya haklarına, çağdaş ulaşım planlaması, peyzaj uygulamaları ilke ve esaslarına aykırıdır.
Mahkemeye sunulan gerekçeler de aşağıda belirtilen noktaların altı çizilmiştir.
- Alt geçidin inşaatı sırasında, koridordaki çevresel, kültürel ve tarihi değerler tahrip edilecektir.
- Kent dokuları, toplumsal hafızaları yeniden üretir, güçlendirir, kent kimliklerinin oluşmasına katkı sağlar; kent dokularının, kentlilerden koparılmadan, kentin fiziksel planlamasında önemli bir obje olarak kullanılması zorunludur.
- Cumhuriyet döneminin en önemli bırakıtı olan kentlerin planlanması geleneği ile başlayan ankara jansen planının kararı ile 1892 yılında yapı kararı alınan gar binasının ulaşım ağının odak noktası olmasına karar verilmiş ve gar binası kentin önemli bir aksı olarak kabul edilmiştir.
- Gar binası ve çevresindeki planlama anlayışı, tüm açık- yeşil alan dokularının tarihi türk bahçe örneklerine verdiği katkı ile hem de tarihi misyonunu ile kentlisine taşıdığı sanat ve kültürel odakları ile kentin önemli bir kimlik değerini oluşturmaktadır
- Ankara gar binası jansen planından da açıkça anlaşılacağı üzere tarihe kurulan bir köprüdür. Jansen planında 1892 yılında yapı kararı alınan gar binasının ulaşım ağının odak noktası olmasına karar verilmiş ve gar binası kentin önemli bir aksı olarak kabul edilmiştir.
- Tren ve otobüs terminalleri kentin giriş kapılarıdır. Kentleri ilk tanıtım objeleri konuk evleridir. Kentlerin kimliği ile ilgili bir fikir oluşmasını sağlayan bu konuk evlerinin misyonunu yok edici, taşıt trafiği hız ve yoğunluğu ile algılama niteliğini yok edici tüm planlamalara izin verilmesi kamu yararına aykırıdır.
- Katlı kavşağın yapılacağı alanın tarihi ve kültürel kimliği, anıt ağaçları ile de tescil altındadır.
En Çok Okunanlar
- PEYZAJ MİMARLIĞI HİZMETLERİ EN AZ BEDEL HESABI, ARTIK ODAMIZ OTOMASYON SİSTEMİ ÜZERİNDEN ÜYELERİMİZİN HİZMETİNE AÇILDI /2010 Okunma Sayısı:35777
- MESLEKİ DENETİM UYGULAMASI /2007 Okunma Sayısı:34969
- SÖZLEŞME ÖRNEKLERİ /2007 Okunma Sayısı:34322
- BÜRO TESCİL BELGESİ (BTB) ALMA KOŞULLARI /2007 Okunma Sayısı:34293
- KAMU İHALE KURUMU HÜKÜMLERİ GEREĞİ İŞ BİTİRME BELGESİ İLE İLGİLİ BİLGİLENDİRME /2008 Okunma Sayısı:33405
- MESLEKİ TANINIRLIĞIMIZDAKİ EN ÖNEMLİ ADIM /2006 Okunma Sayısı:33103
- SÖZLEŞMELİ/ÜCRETLİ PEYZAJ MİMARI ASGARİ ÜCRETLERİ /2011 Okunma Sayısı:31466
- KEŞİF-METRAJ VE İHALE DOSYASI HAZIRLANMASI /2009 Okunma Sayısı:29511
- TESCİLLİ PEYZAJ MİMARLIĞI BÜRO VE ŞİRKETLERİ 2009 /2009 Okunma Sayısı:26946
- KURAKLIK PEYZAJI /2007 Okunma Sayısı:19806