AOÇ’NİN TARİHİ SİT KARARINI KALDIRANLAR BİLMELİDİR. ALDIĞINIZ KARAR HÜKÜMSÜZDÜR
Ankara 1 numaralı Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu 5 Ağustos 2013 tarih 865 sayılı kararla, müdürlük uzmanının hazırlamış olduğu rapor üzerine geliştirdikleri” kanaat” ile AOÇ tarihi çekirdek alan içerisinde kalan 63886 ada 5 parselin tarihi sit statüsünün kaldırırken Tabiat Varlıkları Koruma Bölge Komisyonu da 06.08.2013 tarihinde toplanarak içeriğinin ne olduğunu bu gün bizim bile tariflediğimiz “Sürdürülebilir koruma ve kontrollü kullanım alanı” ilan etmişlerdir. TMMOB Peyzaj Mimarlaro Odası dün olduğu gibi bu gün de halkın çıkarlarını ve kamusal mülkiyetimizin korynması adına her iki kurul kararını da yargıya taşıyacaktır.
AOÇ‘NİN TARİHİ SİT KARARINI KALDIRANLAR BİLMELİDİR.
ALDIĞINIZ KARAR HÜKÜMSÜZDÜR
AOÇ üzerinde yetki sahibi olan 2 (iki) Koruma Kurulu AOÇ yi nasıl yok ederiz planlarının noteri olmaya devam ediyor.Ankara 1 numaralı Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu 5 Ağustos 2013 tarih 865 sayılı kararla, müdürlük uzmanının hazırlamış olduğu rapor üzerine geliştirdikleri" kanaat" ile AOÇ tarihi çekirdek alan içerisinde kalan 63886 ada 5 parselin tarihi sit statüsünün kaldırırken Tabiat Varlıkları Koruma Bölge Komisyonu da 06.08.2013 tarihinde toplanarak içeriğinin ne olduğunu bu gün bizim bile tariflediğimiz "Sürdürülebilir koruma ve kontrollü kullanım alanı" ilan etmişlerdir. TMMOB Peyzaj Mimarlaro Odası dün olduğu gibi bu gün de halkın çıkarlarını ve kamusal mülkiyetimizin korynması adına her iki kurul kararını da yargıya taşıyacaktır.
AOÇ KORU( MA) KURULLARI MARİFETİ İLE METALAŞTIRILIYOR.
Kültür Varlıkları Koruma Kurulu‘ndan hemen sonra Ankara 1 nolu Tabiat Varlıkları Koruma Bölge Komisyonu 06.08.2013 tarihinde toplanıyor ve 115 sayılı karar ile , kültür varlıkları koruma kurulundan daha ironik kararlara imza atıyor. Tarihi sit değerini yok eden Kültür Varlıklarının yarım bıraktığı işi tamamlıyor ve AOÇ tariki merkezi "Sürdürülebilir koruma ve kontrollü kullanım alanı" ilan ediyor.
Teknik elemanlarının uygun olduğunu tespit ettikleri Sürdürülebilir Koruma ve Kontrollü Kullanım alanı olması "Korunan Alanların Tespit Tescil Ve Onayına İlişkin Usul Ve Esaslara Dair Yönetmelik " Madde 9 "ile tariflenmekte ve alt bentlerine AOÇ tarihi çekirdek merkezin de " doğal ve kültürel bakımdan uyumlu düşük yoğunlukta faaliyetler, turizm ve yerleşimlere izin veren alanlardır." tanımı ile Atatürk Orman Çiftliği halkın kullanımı dışına çıkarılarak pazarlanıyor.
Her iki Koruma Kurulu elbirliği ile " ele geçirilmiş" ve 2006 yılından yok edilmek üzere tüm kurguları hazırlanmış AOÇ‘nin Ankara halkına ola miras değerleri , kamusal mülkiyetimize el konmuştur. Ankara‘nın geleceği ve Ankara halkının yegane varlığı olan AOÇ üzerinde yapılmaya çalışılanlar meşru değildir kabul edilemez.
AOÇ BİZİMDİR
ALINAN KARARLAR BİZİM DEĞİLDİR VE HÜKÜMSÜZDÜR
Ankara Büyükşehir Belediyesi Başkanı ve Başbakanın noteri olmaktan vaz geçin , tarih sizi yargılayacaktır.
Ankara 1 numaralı Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu üyesi olup toplantıya katılan Başkan Prof. Dr. Hasan Ayrancı, Başkan Yardımcısı M. Akif Işık, Üye Prof. Dr. Hakkı Acun ve yine üye Deniz Işıldar‘ın her biri satırı kendi içinde çelişkiler ve tutarsızlarla dolu kararları biz halka yalan söylemenin ve halkın kendisine at varlıkların bu kadar sorumsuzca heba edenlere söyleyecek sözümüz, soracak sorularımız vardır.
1- 05.08.2013 tarihinde AOÇ‘nin tarihi sit olmadığı "kanaatinde" olanlar, 02.07.2010 tarih ve 5213 sayılı kararı ile Atatürk Orman Çiftliği alanlarına ait 1/ 10 000 ölçekli Koruma Amaçlı Nazım İmar Planında Tarihi Çekirdek Alan içerisinde kalan 63886 ada 5 parseli tarihi sit olarak plan kararı alınmamış mıdır?
2010 yılı Temmuz ayından 2013 yılı Ağustos ayına kadar olan sürede ne değişmiştir? Bu gün tarihi sit değerini değiştiren Kurul üyeleri 2010 yılında da aynı kurul üyeleri değil midirler?
2- 5.08.2013 tarih ve 865 sayılı kararınızda, "tarih sit statüsünün kaldırılmasının 2863 sayılı yasa ve ilgili mevzuatları ile ilke kararlar doğrultusunda uygun olduğu" yönündeki görüşlerinizi 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu‘nun hangi maddesi, hangi ilgili mevzuat hükmü ve hangi ilke kararları doğrultusunda olduğunu muğlak ifadelerle değil , açıkça ifade etmek zorunda değil misiniz?
3- Atatürk Orman Çiftliği gibi tarihsel ve simgesel olarak Cumhuriyetin en önemli mekânsal göstergesi olan, Ankara‘nın her anlamda öncü-örnek bir peyzaj karakterine sahip bir varlık değere hangi birçok araştırmacı tarafından plan ve kullanım kararları bilimsel gerçekliğini bu gün hangi hakla tanımsız bırakmaktasınız?
4- 02.07.2010 tarih ve 5213 sayılı kararı ile Atatürk Orman Çiftliği alanlarına ait 1/ 10 000 ölçekli Koruma Amaçlı Nazım İmar Planında Tarihi Çekirdek Alan içerisinde kalan tescilli yapılara bu gün neden " yeniden irdelenmesi gerekliliği" kanaati doğmuştur? Ne olmultur, yoksa Başbakanlık Konutuna hizmet edecek başka servisler ihtiyacı mı doğmuştur?
Tarihi tescilli binalarımız için de, 2010 yılından bu yana ne değişmiştir?
Sizler kimin adına bu yetkileri kullanmaktasınız? Halkın verdiği yetki ile yasama ve yürtmeyi yapanlara halka rağmen nasıl ve hangi hakla bu yetkileri kullanırlar?
HALKA RAĞMEN İŞLEM TESİS EDİLEMEZ: HÜKÜMSÜZDÜR
5- Koruma Amaçlı Nazım İmar Planı yapmakla yetkili Büyükşehir Belediyesi‘nin 2006 yılından beri AOÇ üzerindeki tüm yok ediliş senaryoları bilinir ve yargının denetimi için mücadele edilirken AOÇ parsellerinin büyük bir kısmı kendi sınırları içerisinde bulunan Yenimahalle Belediyesi Başkanına soruyoruz, Koruma Kurullarına katılma ve görüş bildirme yetkinizi 05.08.2013 tarihli toplantıda neden kullanmadınız?
Karar da Ankara Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü teknik elemanlarınca hazırlandığı ifade edilen 02.08.2013 tarihinde hazırlanan Ön Değerlendirme Raporu doğrultusunda karar verdiklerini açılayan Tabiat Varlıkları Koruma Kuruluna soruyoruz:
5- Teknik elemanlarınızın " Doğal Sit Alanların Değerlendirilmesine Göre Teknik Esaslar " üzerinden hazırladığı ve sizleri AOÇ‘nin ticari bir mekan haline dönüşmesinde hiçbir sakınca görmediğiniz teknik esaslar ve hangi metodolojinin kullanıldığı, ihtisas gerektiren tabloların içeriklerinin ne olduğu ekolojik açıdan hazırlanması gereken belgelerin var olup olmadığı, varsa neden kararın eki olarak yayınlanmamaktadır?
6- Kültür Varlıkları Koruma çok açıkça ortaya koymaktadır. Kurul; 1/ 10 000 ölçekli Koruma Amaçlı İmar Planı ile karar altına alınmış tescile konulu yapılar, mekan özellikleri ve tarihi kimlikleri göz önünde bulundurularak alanın yeniden irdelenmesi, alanın bütününe yönelik hazırlanacak alt ölçekli planlar ile KENTSEL TASARIM PROJELERİNİN kurullarına iletilmesi" ...
Kurulun bu kararı daha aslında AOÇ‘deki niyetin ve kendilerinden olan beklentilerin ne olduğunu açıkca ikrarıdır.
Neden ,tarihi tescilli yapılarımızın bulunduğu neden "kentsel tasarım" projelerine ihtiyaç bulunmaktadır?
Bizler biliriz ki; Kapitalist sistemin sürdürülebilirliği için kentsel yapılı çevrenin farklı bileşenleri olarak; halka ait kamu alanlarının , fabrikaların, altyapı sistemlerinin, okulların, hastanelerin, konut alanlarının, alışveriş merkezlerinin vb, sermaye birikiminin kârlılığı için sürekli olarak yeniden üretilmesi gerekmektedir.
Bu yeniden üretim anlayışı da çoğunlukla kamusal peyzajların yatırım adı altında kamusal mülkiyetlerin dönüşümü ile sonuçlanmaktadır.
AOÇ‘de olduğu gibi.
Kentsel kamusal peyzajların bu politik ve ekonomik sebeplerle dönüşümü, aynı zamanda iktidarların doğrudan sosyal yaşam biçimlerine müdahalesini de içermektedir.
Bu müdahale, iktidarların toplumsal bellekteki bazı simgeleri değiştirerek algı yönetimini kuvvetlendirmesinin ve yine toplum belleğinde kendince bir iz bırakmasının yolu olmaktadır.
Kamusal peyzajın mülkiyet özelliğinin bu şekilde dönüştürülmesi, genellikle peyzajın kullanım biçimlerinin ve alan yönetiminin değiştirilmesiyle olmaktadır. Bu süreçlerde, toplumsal muhalefet odaklarının iknasında ve sürecin meşrulaştırılmasında kullanılan en etkili yöntemlerden biri ise bu alanlara kavramsal olarak özünden kopartılmış ve içi boşaltılmış "tasarım" yoluyla müdahale etmektir.
Bilinmelidir ki; Kamusal peyzaj alanlarının dönüştürülmesi, pek çok diğer dönüşüm alanı gibi sosyal, bilimsel ve teknik nedenlerle geniş bir kitlenin muhalefeti ile karşılanırken, bu muhalefetin güçlenmesinde rol oynayan en büyük etkenlerden birisi ise bu alanların kamusal özellikleri ile mülkiyete konu olmadan, toplumun her kesiminin ihtiyacını karşılayan alanlar olmalarıdır.
Bu alanların belirli iktidar ve sermaye güçlerinin alanları haline getirecek, esas sahiplerine sorulmadan dönüşümünü sağlayacak her türlü müdahale güçlü bir muhalefeti de karşısında bulacaktır.
TMMOB Peyzaj Mimarları Odası olarak, dün olduğu gibi bu gün de Atatürk Orman Çiftliğinin doğal- kültrel ve tarihi peyzaj değerlerine sahip çıkmak, halkın varlığını yeniden halka iade edebilmek adına tüm çalışmalarımıza devam etmeye kararlıyız. Ankara 1 Nolu Kültür Varlıkları ve Tabiat varlıkları Kurullarının almış olduğu her 2 karar ve içeriklerini kamuoyu ile paylaşmaya, yargıya taşınarak hak mücadelesine ülkemz için bağımsızlık ve kurtuluşun rol modeli , öncü-önder niteliği ile duran AOÇ‘nin hak ettiği değeri alana kadar mücadele edeceğiz.
AOÇ TARİHİ SİT STATÜSÜ KALDIRILMASI VE YENİ STATÜSÜ İLE İLGİLİ KURUL KARARLARI İÇİN TIKLAYINIZ
En Çok Okunanlar
- PEYZAJ MİMARLIĞI HİZMETLERİ EN AZ BEDEL HESABI, ARTIK ODAMIZ OTOMASYON SİSTEMİ ÜZERİNDEN ÜYELERİMİZİN HİZMETİNE AÇILDI /2010 Okunma Sayısı:35776
- MESLEKİ DENETİM UYGULAMASI /2007 Okunma Sayısı:34969
- SÖZLEŞME ÖRNEKLERİ /2007 Okunma Sayısı:34321
- BÜRO TESCİL BELGESİ (BTB) ALMA KOŞULLARI /2007 Okunma Sayısı:34293
- KAMU İHALE KURUMU HÜKÜMLERİ GEREĞİ İŞ BİTİRME BELGESİ İLE İLGİLİ BİLGİLENDİRME /2008 Okunma Sayısı:33405
- MESLEKİ TANINIRLIĞIMIZDAKİ EN ÖNEMLİ ADIM /2006 Okunma Sayısı:33101
- SÖZLEŞMELİ/ÜCRETLİ PEYZAJ MİMARI ASGARİ ÜCRETLERİ /2011 Okunma Sayısı:31466
- KEŞİF-METRAJ VE İHALE DOSYASI HAZIRLANMASI /2009 Okunma Sayısı:29511
- TESCİLLİ PEYZAJ MİMARLIĞI BÜRO VE ŞİRKETLERİ 2009 /2009 Okunma Sayısı:26946
- KURAKLIK PEYZAJI /2007 Okunma Sayısı:19806