TMMOB Peyzaj Mimarları Odası
TMMOB
Peyzaj Mimarları Odası
UCTEA CHAMBER OF LANDSCAPE ARCHITECTS

EVRENSEL 09.02.2009 "ÖĞRENCİLERDEN 2B YASASINA TEPKİ"

MERKEZ
12.02.2009

PMO Öğrenci Komisyonları, önceki gün 2B arazilerinin yağmaya açılmasına TBMM‘den sonra Cumhurbaşkanı Abdullah Gül‘ün de onay vermesini eleştirdiler.

 

Öğrencilerden 2B Yasasına Tepki


Peyzaj Mimarları Odası (PMO) Öğrenci Üye Komisyonları, 2B orman arazilerinin yağmaya açılmasına tepki göstererek, "Ormanlarımız satılık değildir" dediler.
Peyzaj Mimarları Odası (PMO) Öğrenci Üye Komisyonları, 2B orman arazilerinin yağmaya açılmasına tepki göstererek, "Ormanlarımız satılık değildir" dediler.
PMO Öğrenci Komisyonları, önceki gün 2B arazilerinin yağmaya açılmasına TBMM‘den sonra Cumhurbaşkanı Abdullah Gül‘ün de onay vermesini eleştirdiler. Öğrenciler adına açıklamayı okuyan Çukurova Üniversitesi PMO Öğrenci Temsilcisi Dicle Çimenser, ormanların anayasal güvence altında olmasına karşın, AKP Hükümeti‘nin 2B‘leri ranta çevirerek siyasi propaganda amacı güttüğünü dile getirdi. 2B‘leri ranta çevirmek için yine kanun değişikliği yapılmak istendiğini, ancak Anayasa‘ya aykırı olması nedeniyle daha önce Anayasa Mahkemesi tarafından talebin reddedildiğini dile getiren Çimenser, "2B ile ilgili kanun, bu kez 15 Ocak 2009 tarih ve 5831 sayılı Tapu Kanunu‘nda değişiklik yapan kanunun içine gizlenerek yeniden düzenlendi" diye konuştu. Bu düzenlemeyle 2B arazilerinin Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü tarafından kadastro, ifraz ve tescil işlemlerinin yapılacağını bildiren Çimenser, AKP Hükümeti‘nin çıkardığı kanunun Anayasa‘ya aykırı olduğunu bilmesinden ötürü, yasanın iptal edilmesine kadar geçen süre içinde belli çevrelere 2B‘leri satarak rant elde etmek istediğine işaret etti.
"2B kapsamındaki arazilerin satışı, mevcut hükümetin, uzun süredir izlemekte olduğu kamu sektörünün ve kamusal değerlerin tasfiyesi programının bir parçasıdır" diyen Çimenser, 2B‘lerin satışının durdurulmasını ve bu arazilere orman vasfının tekrar kazandırılmasını istedi. (Ankara/EVRENSEL)

Okunma Sayısı: 1634