INNOLAND PEYZAJ MİMARLIĞINDA AVRUPA ORTAK EĞİTİM ÇERÇEVESİ PROJESİ
TMMOB Peyzaj Mimarları Odası, IFLA Avrupa yapılanışıyla orantılı olarak ve IFLA Avrupa akreditasyon süreçlerini esas alarak; peyzaj mimarlığı programlarının akreditasyonu konularında faaliyetlerini 2008 yılı Genel Kurulundan bu yana yürütmektedir. IFLA 2008 yılında, Program Tanınırlığı ve Akreditasyonu için Kılavuz Belgesini yayınlamıştır.
Başlangıç: 01-11-2020 - Bitiş: 31-10-2022
Proje No: 2020-1-LT01-KA203-078086
Bütçe: 249.439 EUR
Destek programı: Erasmus+
Anahtar Eylem Alanı: Yenilik için işbirliği ve başarılı uygulamalar deneyim paylaşımı
Eylem Alanı Tipi: Yüksek Öğretimde Stratejik Ortaklık
Proje Yürütücüsü: IFLA Avrupa Litvanya Delegesi GintarasStauskis
Proje Ortakları: IFLA Avrupa, Finlandiya Aalto Üniversitesi, Hollanda Le Notre Enstitüsü, Macaristan, SzentIstvan Üniversitesi, Portekiz Evora Üniversitesi, Avusturya Viyana Teknik Üniversitesi
TMMOB Peyzaj Mimarları Odası, IFLA Avrupa yapılanışıyla orantılı olarak ve IFLA Avrupa akreditasyon süreçlerini esas alarak; peyzaj mimarlığı programlarının akreditasyonu konularında faaliyetlerini 2008 yılı Genel Kurulundan bu yana yürütmektedir. IFLA 2008 yılında, Program Tanınırlığı ve Akreditasyonu için Kılavuz Belgesiniyayınlamıştır. Odamız da bu belgeye dayanarak ülkemizde program akreditasyonuna yönelik çalışmalarını başlatmıştır. PMO Akreditasyon Kurulumuz aşağıda özetlenmeye çalışılan InnoLAND projesi aşamalarını da yakından takip etmektedir. Bu bağlamdaIFLA Avrupa`nın akreditasyon süreçlerine ilişkin gelişmelerini üyelerimizle paylaşmaya devam edeceğiz. Odamız IFLA Avrupa`dan akredite olmak için başvuracak bir programın hem bağlantı noktası hem de başvuran programın akredite olabilmesi için gerekli koşulları karşılayıp karşılamadığı konusunda görüş oluşturan IFLA Avrupa ulusal birimidir. PMOIFLA Avrupa uluslararasıakreditasyon süreçleri ile ilgili dokümanlarını resmi web sayfasında 2019 yılından bu yana yayınlamaktadır.
InnoLAND Projesi Hakkında Özet Bilgi:
Ortak Eğitim Çerçevesi (OEÇ) ile belirli bir mesleğin kapsaması gerekli olan bilgi, beceri ve yetkinlikler, diğer bir anlatımlayeterlilikler tanımlanmaktadırve bir kişinin neyi bilebileceği, kavrayabileceği ve uygulayabileceği ortaya konulmaktadır. OEÇ aracılığıyla Avrupa Konseyi ülkelerinde peyzaj mimarlığı eğitim ve öğretim gereksinimleri uyumlu hale getirilerek, peyzaj mimarlarının serbest dolaşımı sağlanabilir. Avrupa Parlamentosu ve Konseyinin 2013/55/EU mesleki yeterliliklerin tanınması üzerine Direktifi ve 2005/36/ECMesleki Yeterlilikler Direktifi, OEÇler kapsamında elde edilen mesleki yeterliliklerinAvrupada`ki ülkeler tarafından doğrudan tanınması gerektiğini vurgulamaktadır.
InnoLAND projesi ile Avrupa Konseyi ülkeleri kapsamında peyzaj mimarlarının bilgi, beceri ve yetkinliklerinin (mesleki yeterliliklerinin) açıkça görülebilmesi ve tanınmasını kolaylaştırmak, bunun uygulanmasını desteklemek için ilgili araçlarla birlikte peyzaj mimarlığı mesleği için Ortak Eğitim Çerçevesini geliştirmek amaçlamaktadır. Projenin temel hedefleri şunlardır: i) Peyzaj mimarlarının Avrupa kapsamında doğrudan tanınır olmasını teşvik etmek için OEÇ gerekliliklerinin uygulanması; ii) LA eğitim programları için Pan-Avrupa kalite standartlarının oluşturulması ve Avrupada peyzaj mimarlığı eğitiminin uyumlaştırılması ve iii) Avrupa OEÇ ile uyumlu örnek bir yüksek lisans eğitim programı çerçevesinin geliştirilmesi
IFLA Avrupa projenin ilk kısmı olan OEÇ`nin geliştirilmesi aşamasında yer almıştır. Bu durum oluşturulması hedeflenen peyzaj mimarlığı Ortak Eğitim Çerçevesinin; eğitim programlarını, mesleki uygulamayı ve mesleki gelişimi kapsayacağı anlamına gelmektedir. OEÇ mevcut dokümanlara göre ve eksiklikler dikkate alınarak hazırlanacaktır. Bu mevcut dokümanlar aşağıda verilmiştir:
- Program Tanınırlığı ve Akreditasyonu içinIFLA/IFLA Avrupa Kılavuz Dokümanı (2008/2017)
https://www.ifla.org/files/assets/set/Guidance_document_for_recognition_of_qualifications_2009-3.pdf
- Peyzaj Mimarlığı Eğitimi ECLAS (Avrupa peyzaj Mimarlığı Okulları Konseyi) Kılavuzu (2010)
https://www.eclas.org/eclas-education-guide/
Peyzaj Mimarlığı Eğitimi için Minimum Gereklilikler (2011 Birmingham Belgesi)
- Peyzaj Mimarlığı Eğitimi IFLA-UNESCO Tüzüğü (2012/2017)
- IFLA Avrupa Peyzaj Mimarlığı Tüzüğü (2019)
https://www.iflaeurope.eu/assets/docs/Charter_on_European_Landscape_Architect_2019.pdf
- EU-Land21 Trans-Avrupa Peyzaj Mimarlığı eğitimi Proje çıktıları
https://iflaeurope.eu/index.php/site/general/euland21-project
- EFLA (Daha sonra IFLA Avrupa ile birleşmiştir) Mavi Kitabı (1992)
https://www.iflaeurope.eu/assets/docs/EFLA_Blue_Book_1992.pdf
- Avrupa Konseyi peyzaj Mimarlığı Tanınırlığı ve Taslak Öneriler (2019)
https://rm.coe.int/council-of-europe-european-landscape-convention-10th-council-of-europe/1680940572
- ILO-ISCO Meslek Tanımı ve IFLA yeni tanım önerisi
https://www.ilo.org/public/english/bureau/stat/isco/docs/d3b.pdf
https://www.aiapp.net/wp-content/uploads/2020/10/O1-IFLAWC2020-LA-DEFINITION-FOR-ISCO.pdf
2021 IFLA Genel Kurulunda InnoLAND projesi kapsamında Ortak Eğitim Çerçevesinin ana bileşenlerinin, diğer bir anlatımla peyzaj mimarlığı programları için ortak yeterlilikler taslağının sunulması beklenmektedir. 15 Ocak 2021 ve 26 Şubat 2021 tarihlerinde projenin ilk toplantıları gerçekleştirilmiştir. IFLA Avrupa`dan KaterinaGkoltsiou (Mesleki Uygulama BirimiBaşkan ve IFLA Avrupa Başkan Yardımcısı) ve MargaridaCancelad`Abreu (Eğitim Birimi Başkanı ve IFLA Avrupa Başkan Yardımcısı) toplantıda sözü geçen projenin temel alacağı IFLA Avrupa`nın eğitime yönelik çalışmaları hakkında (geçmiş ve güncel) bilgi vermişlerdir. Bu toplantılara ilişkin video linkleri aşağıda verilmiştir.
Part 1: https://youtu.be/kl0PYV3pREc
Part 2: https://youtu.be/V7GPeUs95ac
InnoLAND Peyzaj Mimarlığı için Ortak Eğitim Çerçevesinin bir sonraki oturumu 7 Mayıs Cuma günü saat 11.00deaşağıdaki program çerçevesinde gerçekleştirilecektir..
11.00: Giriş
11.10: IFLA-EUROPE tarafından yapılan PRA anketinin sonuçları
11.30: İlk taslak hakkındaki geri bildirimlere genel bakış, tartışma konuları
12.00: Üç konuyla ilgili genel panel tartışması
12.50: Kapanış ve sonraki adımlar
12.00: Mevcut belgelere giriş (ECLAS / IFLA / EULAND-21)
12.35: Zaman çizelgesi ve kilometre taşlarının açıklaması: bir sonraki oturum ve çevrimiçi araçların kullanımı
12.45: Soru-Cevap oturumu
13.00: Kapanış
TMMOB Peyzaj Mimarları Odası
14. Dönem Yönetim Kurulu
En Çok Okunanlar
- PEYZAJ MİMARLIĞI HİZMETLERİ EN AZ BEDEL HESABI, ARTIK ODAMIZ OTOMASYON SİSTEMİ ÜZERİNDEN ÜYELERİMİZİN HİZMETİNE AÇILDI /2010 Okunma Sayısı:35776
- MESLEKİ DENETİM UYGULAMASI /2007 Okunma Sayısı:34969
- SÖZLEŞME ÖRNEKLERİ /2007 Okunma Sayısı:34321
- BÜRO TESCİL BELGESİ (BTB) ALMA KOŞULLARI /2007 Okunma Sayısı:34293
- KAMU İHALE KURUMU HÜKÜMLERİ GEREĞİ İŞ BİTİRME BELGESİ İLE İLGİLİ BİLGİLENDİRME /2008 Okunma Sayısı:33405
- MESLEKİ TANINIRLIĞIMIZDAKİ EN ÖNEMLİ ADIM /2006 Okunma Sayısı:33101
- SÖZLEŞMELİ/ÜCRETLİ PEYZAJ MİMARI ASGARİ ÜCRETLERİ /2011 Okunma Sayısı:31466
- KEŞİF-METRAJ VE İHALE DOSYASI HAZIRLANMASI /2009 Okunma Sayısı:29511
- TESCİLLİ PEYZAJ MİMARLIĞI BÜRO VE ŞİRKETLERİ 2009 /2009 Okunma Sayısı:26946
- KURAKLIK PEYZAJI /2007 Okunma Sayısı:19806