TMMOB Peyzaj Mimarları Odası
TMMOB
Peyzaj Mimarları Odası
UCTEA CHAMBER OF LANDSCAPE ARCHITECTS

MARMARİS YAT LİMANI İSKELESİNİN UZATILMASINA İLİŞKİN İMAR PLANI DEĞİŞİKLİĞİNE İTİRAZ ETTİK

MERKEZ
13.04.2010

Kültür ve Turizm Bakanlığının Muğla İli Marmaris İlçesinde bulunan ve Marmaris Liman İşletmeciliği A.Ş. tarafından işletilen Feribot iskelesinin 300 m. Uzatılmasına ilişkin 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı ve 1/1000 Uygulama İmar Planı Değişikliğine askı sürecinde itiraz ettik.

Kültür ve Turizm Bakanlığının Muğla İli Marmaris İlçesi Adaköy-Ilıca  mevkiinde bulunan ve Marmaris Liman İşletmeciliği A.Ş. tarafından işletilen Feribot iskelesi ve Araç Hizmet Tesisleri sahasındaki mevcut iskelenin  300 m. Uzatılmasına ilişkin 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı ve 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliğine askı sürecinde  itiraz ettik.   

Plan tadilatı neticesi yapılacak 300 metre uzunluğundaki iskeleye çok büyük kruvaziyer gemilerin yanaşması temin edilmek istenmektedir ki bu her açıdan Marmaris‘in tüm doğal ve turistik özelliklerini bitirecek ve inanılmaz bir çevre kirliliğine ve deniz tehlikelerine yol açabilecek bir girişim olacaktır. Buna izin verilmesi için hiçbir haklı gerekçe olamaz. Ticari kaygılarla tüm doğal zenginliklerin ve dokunun yok olmasına ve Marmaris‘i eşsiz kılan özelliklerin  yok edilmesine izin verilemez.

Plan tadilatına konu 300 metre uzunluğunda yapılması planlanan dev asa büyüklükteki iskele yapım aşamasında dahi geriye dönüşü olmayan çevre felaketlerine yol açacaktır. Binlerce ton kayanın Marmaris gibi zaten kapalı olan  iç limanı tamamen kapatacak şekilde denize yığılması bir yok oluşun planlanması demektir.  Kendini temizleme kapasitesi sınırları zorlanan bir deniz olduğu herkes tarafından  bilinen  Marmaris iç denizinin kirlenmesine sebep olabilecek, kendini temizleme yeteneğini tehlikeye sokacak, deniz trafiğini arttırarak tehlike yaratacaktır.

Marmaris Liman İşletmeciliği A.Ş. unvanlı ÖZEL ŞİRKETİN ticari kazancını arttırmaktan başka hiçbir kaygı taşımayan talebine uygun gerçekleştirilen plan tadilatının hiçbir yasal dayanağı olmadığı gibi haklı ve geçerli bir nedeni de bulunmamaktadır.  

TC. Kültür ve Turizm Bakanlığının Muğla İli Marmaris İlçesi Adaköy-Ilıca  mevkiinde bulunan ve Marmaris Liman İşletmeciliği A.Ş. tarafından işletilen Feribot iskelesi ve Araç Hizmet Tesisleri sahasındaki mevcut iskelenin  300 m. Uzatılmasına ilişkin 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı ve 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliğine askı sürecinde  itiraz ettik.

Plan tadilatı neticesi yapılacak 300 metre uzunluğundaki iskeleye çok büyük kruvaziyer gemilerin yanaşması temin edilmek istenmektedir ki bu her açıdan Marmaris‘in tüm doğal ve turistik özelliklerini bitirecek ve inanılmaz bir çevre kirliliğine ve deniz tehlikelerine yol açabilecek bir girişim olacaktır. Buna izin verilmesi için hiçbir haklı gerekçe olamaz. Ticari kaygılarla tüm doğal zenginliklerin ve dokunun yok olmasına ve Marmaris‘i eşsiz kılan özelliklerin  yok edilmesine izin verilemez.

Plan tadilatına konu 300 metre uzunluğunda yapılması planlanan dev asa büyüklükteki iskele yapım aşamasında dahi geriye dönüşü olmayan çevre felaketlerine yol açacaktır. Binlerce ton kayanın Marmaris gibi zaten kapalı olan  iç limanı tamamen kapatacak şekilde denize yığılması bir yok oluşun planlanması demektir.  Kendini temizleme kapasitesi sınırları zorlanan bir deniz olduğu herkes tarafından  bilinen  Marmaris iç denizinin kirlenmesine sebep olabilecek, kendini temizleme yeteneğini tehlikeye sokacak, deniz trafiğini arttırarak tehlike yaratacaktır.

Marmaris Liman İşletmeciliği A.Ş. unvanlı ÖZEL ŞİRKETİN ticari kazancını arttırmaktan başka hiçbir kaygı taşımayan talebine uygun gerçekleştirilen plan tadilatının hiçbir yasal dayanağı olmadığı gibi haklı ve geçerli bir nedeni de bulunmamaktadır.  

TC. Kültür ve Turizm Bakanlığının Muğla İli Marmaris İlçesi Adaköy-Ilıca  mevkiinde bulunan ve Marmaris Liman İşletmeciliği A.Ş. tarafından işletilen Feribot iskelesi ve Araç Hizmet Tesisleri sahasındaki mevcut iskelenin  300 m. Uzatılmasına ilişkin 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı ve 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliğine askı sürecinde  itiraz ettik.

Plan tadilatı neticesi yapılacak 300 metre uzunluğundaki iskeleye çok büyük kruvaziyer gemilerin yanaşması temin edilmek istenmektedir ki bu her açıdan Marmaris‘in tüm doğal ve turistik özelliklerini bitirecek ve inanılmaz bir çevre kirliliğine ve deniz tehlikelerine yol açabilecek bir girişim olacaktır. Buna izin verilmesi için hiçbir haklı gerekçe olamaz. Ticari kaygılarla tüm doğal zenginliklerin ve dokunun yok olmasına ve Marmaris‘i eşsiz kılan özelliklerin  yok edilmesine izin verilemez.

Plan tadilatına konu 300 metre uzunluğunda yapılması planlanan dev asa büyüklükteki iskele yapım aşamasında dahi geriye dönüşü olmayan çevre felaketlerine yol açacaktır. Binlerce ton kayanın Marmaris gibi zaten kapalı olan  iç limanı tamamen kapatacak şekilde denize yığılması bir yok oluşun planlanması demektir.  Kendini temizleme kapasitesi sınırları zorlanan bir deniz olduğu herkes tarafından  bilinen  Marmaris iç denizinin kirlenmesine sebep olabilecek, kendini temizleme yeteneğini tehlikeye sokacak, deniz trafiğini arttırarak tehlike yaratacaktır.

Marmaris Liman İşletmeciliği A.Ş. unvanlı ÖZEL ŞİRKETİN ticari kazancını arttırmaktan başka hiçbir kaygı taşımayan talebine uygun gerçekleştirilen plan tadilatının hiçbir yasal dayanağı olmadığı gibi haklı ve geçerli bir nedeni de bulunmamaktadır.

Okunma Sayısı: 726