PERŞEMBE SOHBETLERİ / NİSAN;KENT PLANLARI VE ULAŞIM PLANLARI İLİŞKİSİNDE PEYZAJ MİMARLIĞI'NIN YERİ
"Kent Planları ve Ulaşım Planları İlişkisinde Peyzaj Mimarlığı`nın Yeri" konu başlığı ile ilgili bilimsel çalışmalar yaparak kamuoyu bilgilendirmeleri ile sorun ve çözüm odaklı bilimsel bilgi birikimini Gazi Üniversitesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümü öğretim üyelerinden Doç Dr. Metin ŞENBİL 25 Nisan 2013Günü yapılacak olan Perşembe Sohbetlerinde bizimle paylaşacaktır.
NİSAN / PERŞEMBE SOHBETLERİ
KENT PLANLARI VE ULAŞIM PLANLARI İLİŞKİSİNDE PEYZAJ MİMARLIĞI`NIN YERİ
Kentlerin planlamasında ve kentsel kullanım alanlarının organizasyonunda ulaşım plan ve altyapısı ile en temel arazi kullanım türlerinden biridir. Ulaşım sistemleri ve bağlantıları (özellikle otoban ve diğer karayolları) doğal ve kültürel peyzaj alanları kullanmakta ve Ulaşım ile kent çeperlerine erişim arttıkça kentler yayılmakta ve doğal çevreyi ve rezerv arazileri işgal etmektedir. Peyzaj mimarlığı disiplinin de kentsel ulaşım planları ile birlikte çevre ulaşım güzergahları ile ilgili;
Ulaşım teknik, sosyal, ekonomik boyutlarıyla, son derece karmaşık, çok boyutlu ve çok disiplinli çalışma gerektiren bir konu olduğu,
Uygulanmış hali ile yaşadıklarımızda genellikle, ulaştırmayı bir mühendislik problemi olarak algılama yanlışı içinde bulunduğumuz ve ulaşım sorunları daha çok altyapı yatırımları ile çözmeye çalışıyor ve sorunlu bölgelere yeni yollar açıyor, yeni tüneller ve kavşaklar yaparak sorunu çözmeye çalışıldığı,
Kent planları ile ulaşım planlarını bir türlü birlikte çözümleyemediğimizi,
Mekânsal planlama kararları alınırken, bunların ulaşım sistemi üzerinde yaratacağı etkiler ya göz önüne alınmıyor ya da göz önüne alınsa bile uygun çözümlemeler yapılamadığı,
Arazi kullanım kararlarının yanlış alınması halinde ulaşım taleplerini arttırdığı,
Ulaşım projeleri arazi kullanımını etkilediği ve hatta arazide bir değer yarattığı ve bu durumun kamusal kayıplara yol açtığı,
Aslında 3. Köprü-Gebze-İzmir Yol Güzergahı ulaşım planlarının, AOÇ yol-kavşak ve tünel şemaları üzerinden yapılan yapım işlerinin çoğu zaman, kentin gelişimini yönlendirmek için bilinçli ve maksatlı olarak yapıldığı,
Ulaştırma sektöründe ortaya çıkan CO2 emisyonlarının % 84`ü karayolu sektörü kaynaklı olduğu (AB White Paper 2001), Karayolu ve havayolu en çok petrol tüketen ulaştırma sektörü olması ve en çok arazi işgal eden türler olduğu bilinmekle birlikte o halde Ulaşım Politikaları belirlenirken iklim değişikliği parametreleri için çok disiplinli karar alma süreçlerinin ülkemizde yaşanmadığı,
Konularında tespitlerimiz bulunmaktadır. Bu gün kent planları-ulaşım planları ve çok disiplinli karar üretilmesi gereken bir planlama türünde peyzaj mimarlığı meslek disiplinin yeri olmalı mıdır sorusuna yanıt aramak üzere, Odamız tarafından düzenli olarak gerçekleştirilmeye çalışılan PERŞEMBE SONHBETLERİNİN Nisan ayı Gündemi KENT PLANLARI VE ULAŞIM PLANLARI İLİŞKİSİNDE PEYZAJ MİMARLIĞI`NIN YERİ olarak belirlenmiştir.
NİSAN / PERŞEMBE SONHBETLERİNİN Gündemi "KENT PLANLARI VE ULAŞIM PLANLARI İLİŞKİSİNDE PEYZAJ MİMARLIĞI`NIN YERİ " olup, konu ile ilgili olarak bilimsel çalışmalar yaparak kamuoyu bilgilendirmeleri ile sorun ve çözüm odaklı bilimsel bilgi birikimini bizimle paylaşacak olan Gazi Üniversitesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümü öğretim üyelerinden Doç Dr. Metin ŞENBİL`;
Dünyada ve Türkiyede kentsel ulaşım sorunlarının çözümünde ulaşım planlarının yeri nedir?
Ulaşım planlarının kentsel sorunlara çözüm getirebilmesi için statüleri ne olmalıdır?
Kentsel gelişmenin kontrol edilebilmesi için kentsel ulaşım planlarının işlevleri nelerdir?
Ana başlıklarında sunum yapacak olup, kentsel ulaşım ve arazi kullanım arasında çift yönlü var olan etkileşim ve arazi kullanım kararları ulaşım sisteminin oluşumunu ve tür seçimlerini etkilerken, ulaşım seçenekleri ve sistemin yapısı arazi kullanım deseninin oluşmasında etkin ve yönlendirici rolü üzerine peyzaj mimarlığı disiplini ile paylaşımda bulunacaktır.
Ulaşım planlarının arazi kullanım planları ile eşzamanlı olarak hazırlanması ya da ulaşım planlaması çalışmalarında kentin geçerli arazi kullanım plan kararlarına göre planlama yapılmasının ülke varlık değerlerimizin korunması ve geleceğe taşınması anlamında arazi kullanım planları karar alma süreçlerinde mutlak yer olması gereken peyzaj mimarlığı disiplini ile ulaşım planları ilişkisi üzerine gerçekleştirilecek ola NİSAN/ PERŞEMBE SOHBETLERİ etkinliğinde üyelerimizin katılımını önemsemekteyiz.
Saygılarımızla.
Sunum: Doç Dr. Metin ŞENBİL, Gazi Üniversitesi, Şehir ve Bölge Planlama Bölümü
Tarih : 25 Nisan 2013 Perşembe günü
Saat : 18.30
Yer : TMMOB Peyzaj Mimarları Odası
Konur 2 sokak No. 34/8
Kızılay
En Çok Okunanlar
- PEYZAJ MİMARLIĞI HİZMETLERİ EN AZ BEDEL HESABI, ARTIK ODAMIZ OTOMASYON SİSTEMİ ÜZERİNDEN ÜYELERİMİZİN HİZMETİNE AÇILDI /2010 Okunma Sayısı:35780
- MESLEKİ DENETİM UYGULAMASI /2007 Okunma Sayısı:34972
- SÖZLEŞME ÖRNEKLERİ /2007 Okunma Sayısı:34323
- BÜRO TESCİL BELGESİ (BTB) ALMA KOŞULLARI /2007 Okunma Sayısı:34294
- KAMU İHALE KURUMU HÜKÜMLERİ GEREĞİ İŞ BİTİRME BELGESİ İLE İLGİLİ BİLGİLENDİRME /2008 Okunma Sayısı:33405
- MESLEKİ TANINIRLIĞIMIZDAKİ EN ÖNEMLİ ADIM /2006 Okunma Sayısı:33105
- SÖZLEŞMELİ/ÜCRETLİ PEYZAJ MİMARI ASGARİ ÜCRETLERİ /2011 Okunma Sayısı:31466
- KEŞİF-METRAJ VE İHALE DOSYASI HAZIRLANMASI /2009 Okunma Sayısı:29511
- TESCİLLİ PEYZAJ MİMARLIĞI BÜRO VE ŞİRKETLERİ 2009 /2009 Okunma Sayısı:26947
- KURAKLIK PEYZAJI /2007 Okunma Sayısı:19807