TABİAT VE BİYOÇEŞİTLİLİK YASA TASLAĞI İLE İLGİLİ ODA GÖRÜŞÜMÜZ HAZIRLANDI
Çevre Ve Orman Bakanlığı tarafından hazırlanan "Tabiat ve Biyoçeşitlilik Yasa Tasarısı" ile ilişkin Odamız görüşü hazırlanarak TMMOB ye sunuldu.
TABİAT VE BİYOÇEŞİTLİLİK YASA TASLAĞI İLE İLGİLİ ODA GÖRÜŞÜMÜZ HAZIRLANDI
Çevre Ve Orman Bakanlığı tarafından hazırlanan "Tabiat ve Biyoçeşitlilik Yasa Tasarısı" ile ilişkin Odamız görüşü hazırlanarak TMMOB ye sunuldu. TBMM gündemine taşınmış olan Tabiatı ve Biyolojik Çeşitliliği Koruma Kanunu Tasarısı bir bütün olarak değerlendirildiğinde, doğa koruma açısından kademeli olarak bir yok oluşa doğru bir gerilemeye karşılık gelmektedir.
Tabiatı ve Biyolojik Çeşitliliği Koruma Kanunu Tasarısı, var olan bir eksikliği giderme yönündeki iyi niyetli arayışların kötüye kullanılmasından daha çok, koruma çabalarının "yatırım" adı altında sürdürülen ve bilim insanlarının, meslek örgütlerinin ve yerel halkın itirazlarına rağmen "talan" anlayışına terk edilmesidir.
Kanunlarda yaratılan istisnalar, sağlanan imtiyazlar, görmezden gelinen işgallerle yetinilmeyip ülke yüzölçümünün %2si bile olamayan "doğal korunan alanlar" özel kanun kapsamından çıkarılmaktadır. Yasa tasarısı ile bilimsel çalışmayı zorunlu kılan, ulusal ve uluslar arası nitelikte değer taşıyan alanlara ilişkin karar alma yetkisi 14‘ü bürokratlardan oluşan 20 kişilik kurula verilmekte, ülkemizin en önemli doğal değerleri, görevleri koruma kararlarıyla çoğunlukla çelişen, bu alanlardaki tahribatta en önemli paya sahip olan "Devlet Su İşleri Genel Müdürü", "Maden İşleri Genel Müdürü", "Enerji İşleri Genel Müdürü"nün de içinde bulunduğu "yönetici bürokratlara" emanet edilmektedir. Yasalaşması halinde böylesi bir düzenleme, 87 yıllık Türkiye Cumhuriyeti‘nde alınmış en koruma karşıtı karar olarak tarihe geçecilecektir.
TMMOB Peyzaj Mimarları Odası olarak, yıllardır mücadelesini verdiğimiz doğal alanlar ve biyoçeşitliliğin iç hukuk içerisinde önemli bir mevzuata kavuşması çalışmaları böylelikle, merkezi hükümetin tüm yaşamsal alanalrımızı ticari bir meta değerinde yaslaştırmaya çalışması ile tarafından büyük bir hüsranla karşılanmaktadır. İç hukukumuzda ilk defa yer alacak önemli peyzaj mimarlığı terminolojisi olması gerekirken, peyzaj alanlarını konusunda da ciddi bilimsel ifade ve tanım hataları bulunuyoır olması söz konusu yasa taslağının ülkesel çıkarlar adına değil, büyük bir telaşe ile yatırmcılara hizmet etmesi niyeti ile hazırlandığı son derece açıktır.
En Çok Okunanlar
- PEYZAJ MİMARLIĞI HİZMETLERİ EN AZ BEDEL HESABI, ARTIK ODAMIZ OTOMASYON SİSTEMİ ÜZERİNDEN ÜYELERİMİZİN HİZMETİNE AÇILDI /2010 Okunma Sayısı:35780
- MESLEKİ DENETİM UYGULAMASI /2007 Okunma Sayısı:34972
- SÖZLEŞME ÖRNEKLERİ /2007 Okunma Sayısı:34323
- BÜRO TESCİL BELGESİ (BTB) ALMA KOŞULLARI /2007 Okunma Sayısı:34294
- KAMU İHALE KURUMU HÜKÜMLERİ GEREĞİ İŞ BİTİRME BELGESİ İLE İLGİLİ BİLGİLENDİRME /2008 Okunma Sayısı:33405
- MESLEKİ TANINIRLIĞIMIZDAKİ EN ÖNEMLİ ADIM /2006 Okunma Sayısı:33105
- SÖZLEŞMELİ/ÜCRETLİ PEYZAJ MİMARI ASGARİ ÜCRETLERİ /2011 Okunma Sayısı:31466
- KEŞİF-METRAJ VE İHALE DOSYASI HAZIRLANMASI /2009 Okunma Sayısı:29511
- TESCİLLİ PEYZAJ MİMARLIĞI BÜRO VE ŞİRKETLERİ 2009 /2009 Okunma Sayısı:26948
- KURAKLIK PEYZAJI /2007 Okunma Sayısı:19807