TMMOB Peyzaj Mimarları Odası
TMMOB
Peyzaj Mimarları Odası
UCTEA CHAMBER OF LANDSCAPE ARCHITECTS

YÖK TEKNİK ÖĞRETMENLERE MÜHENDİSLİK UNVANI VERME PEŞİNDE....

YÖK TEKNİK ÖĞRETMENLERE MÜHENDİSLİK UNVANI VERME PEŞİNDE....
MERKEZ
12.06.2013

TMMOB Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Soğancı, teknik öğretmenlere mühendislik unvanı verilmesini sağlayacak YÖK`ün "mühendislik tamamlama programı" uygulaması üzerine 12 Haziran 2013 tarihinde bir basın açıklaması yaptı.

YÖK TEKNİK ÖĞRETMENLERE 

MÜHENDİSLİK UNVANI VERME PEŞİNDE...

 

Taksim‘de Gezi Parkı‘nı korumak için yapılan itiraz sesinin şiddet ile bastırılması sonucu ülke geneline yayılan protestoların tamamına, son olarak da dün özellikle Taksim alanına yönelik uygulanan acımasız tutum hepimizin gözleri önünde sürüyor.

 

Ülkemizde bu toz duman sürerken YÖK, "28 Şubat mağduriyetini gideriyoruz" söylemleri arasında 20 yıl önceki yönetmeliği uygulamaya karar vererek, dalga geçer gibi hazırlanan sınav sorularıyla 100 TL bedelle mühendislik unvanı dağıtmaya hazırlanıyor.

 

Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) karar almış ve kararını web sitesinde "Teknik Öğretmenler için Mühendislik Tamamlama Programı Başlıyor" şeklinde duyurmuştur. ÖSYM web sitesinde de "Teknik Öğretmenler İçin Mühendislik Tamamlama Programları Giriş Sınavı (2013-Mühendislik Tamamlama): Başvuru İşlemleri ve Örnek Sorular" başlığı ile bir duyuru yapılmıştır. Bu duyurunun altında da örnek soru tipleri verilmiştir. Bu duyuruya göre, 21 Temmuz 2013 tarihinde bugün sayıları 72 bini bulan teknik öğretmenler, ortaokul öğrencilerinin girdiği seviye belirleme sınavlarının da altında kalan basitlikte sorulara yanıt verdiklerinde mühendislik tamamlama programlarına alınacaklardır.

 

Bu "bedava unvan" dağıtımı uygulaması bilime aykırılığının yanı sıra; bırakınız ülkemizdeki mühendisleri, mühendislik fakültelerine girmeye hazırlanan öğrencilere yapılmış büyük bir haksızlıktır.

 

YÖK teknik eğitim fakültelerini kapatıp, teknik öğretmenleri işsiz bırakınca, sorunun çözümünü teknik öğretmenlere "mühendis" unvanı vermekte bulmuştur. Ülkemizde mühendislerin yüzde 25‘i açık işsizken ve gençler mühendislik fakültelerine girmek için insanüstü çaba gösterirken 72 bin kişiye mühendislik unvanı nasıl verilebilir? Bunu mühendislerin, mühendislik fakültelerinin ve mühendislik fakültelerine girme çabası içinde olan öğrencilerin içlerine sindirmesi mümkün değildir.

 

Meslek liseleri mezunlarının üniversite sınav girişlerine ilişkin katsayı karmaşası yaratılırken, meslek liselerine öğretmen yetiştiren teknik eğitim fakültelerinin kapatılması iç tutarlılık açısından da zaten sorunludur. Ülkemizde sürekli olarak nitelikli ara eleman ihtiyacına vurgu yapılırken; teknik eğitim fakültelerinin kapatılmasıyla birlikte, ara eleman yetiştirecek eğitmen kadrolarının nasıl yetiştirileceği de boşlukta kalmıştır. Nitelikli ara eleman ve tekniker yetiştirilmek isteniyorsa, meslek yüksekokullarının eğitim kalitesinin arttırılması zorunludur. Eğer teknik ve mesleki eğitim fakülteleri için ihtiyaç fazlası olduklarına yönelik belirleme yapılmışsa, bu kaynağın nitelikli ara eleman yetiştirmek için meslek yüksekokullarıyla ilişkilendirilerek kullanılması gerekmektedir.

 

Ülkemizde 1992 yılından bu yana mühendis unvanını kazanmak için ilgili teknik eğitim fakültelerince düzenlenen programa başvurup kazananların sayısı çok az iken, bu sınavlarda başarılı olamayanların da içinde bulunduğu 72 bin kişiye bugün toptan mühendislik unvanı verilmesi planlanmaktadır.

 

20 yıldır yürürlükte olan bir mevzuat üzerinden bugün on binlerce teknik elemanın mühendis yapılmak istenmesi, hukukun kötüye kullanılması anlamına gelmektedir. Bu tamamlama sınavı tümüyle göstermeliktir. YÖK bu kararını ivedilikle geri almalıdır.

 

TMMOB uyarıyor: YÖK, bu bilim dışı kararını geri almadığı takdirde, karşısında hem mühendisleri hem de mühendislik fakültelerinde eğitim gören öğrencilerimizi "örgütlü" olarak görecektir.

 

Mehmet Soğancı

TMMOB Yönetim Kurulu Başkanı

Okunma Sayısı: 729