YOL VE OTOPARK GÜNÜMÜZDE ÖNEMLİ BİR İHTİYAÇ AMA BU İHTİYAÇ YEŞİL ALANLARDAN GİDERİLEMEZ.
![YOL VE OTOPARK GÜNÜMÜZDE ÖNEMLİ BİR İHTİYAÇ AMA BU İHTİYAÇ YEŞİL ALANLARDAN GİDERİLEMEZ.](https://icerik.peyzajmimoda.org.tr/uploads/portal/resimler/bizden/orj/23735_14_26_23.jpg)
Kendisinden bahsedilen her yazıda yeşiliyle ve doğal güzellikleriyle anılan Trabzon`un şehir merkezindeki kişi başına düşen yeşil alan miktarı incelendiğinde yeşil fakiri bir şehir merkezimiz olduğu anlaşılmaktadır. Trabzon halkının yarısından fazlasının İl ve ilçe merkezlerinde yaşadığı düşünülürse yeşil alanlarımızın azlığı ve az olan yeşil alanlarımızın önemi daha iyi anlaşılacaktır.
Ülkemizde, modern insanın gereksinimleri her geçen gün değişmekte bu da farklı ihtiyaç ve sorunların oluşmasına neden olmaktadır. Son bir yıl içerisinde ülkemizdeki motorlu araç sayısı %5,4 artış göstermiş bu da yol ve otopark ihtiyacını beraberinde getirmiştir.
Kent merkezindeki nüfus, araç sayısının artışı yalnızca alt yapı ihtiyaçlarını değil yeşil alana olan ihtiyacı da bir o kadar artırmıştır. Şehir merkezinde yaşayan insanların sağlık sorunlarının önemli bir bölümünü oluşturan, psikolojik sorunların giderilmesinde ve oluşmadan önlenmesinde yeşil alanların önemi bilinmesine rağmen bu güne kadar yeşil alanlara gereken önem gösterilmemiştir.
Trabzon özelinde şehir merkezlerinde yaşayan insan ve araç yoğunluğunun artması sonucunda ulaşım sorunlarının ve otopark ihtiyacının olduğu bilinmekte ancak bu ihtiyaçların giderilmesi için hazırlanan projelerde insanların bir diğer ihtiyacı olan yeşil alanların yok edilmesi projecilik mantığına aykırıdır kabul edilemez.
Gazi Paşa Yokuşunun Atatürk Bulvarına köprüyol ile bağlandığı ve Ganita Moloz Yolunun Deniz tarafında geçmişten günümüze gelmeyi başarmış ve insanımızın beğenisini kazanmış yeşil alan ve üzerinde bulunan Alle (Sıralı) ağaçlar Karayolları 10. Bölge Müdürlüğünün yapmış olduğu proje ile Mevcut Yolu genişletmek ve Otopark oluşturmak amacıyla Trabzon Büyükşehir Belediyesi`nin uygulamaya başlanması sonucunda yok edilmektedir.
Karayolları 10. Bölge Müdürlüğünün ve Trabzon Büyükşehir Belediyesi`nin bu amaçsız yol genişletme projesini acilen durdurması ve ağaçları kesmek yetine farklı çözümler üretmesi gerekmektedir.
Aksi takdirde projenin ilerleyen zamanlarda daha büyük sorunlara yol açacağı görülmektedir.
İlgili kurumlara bu durum sorulduğunda ağaçların vasıfsız olduğu, diğer ağaçların taşınması İçin Samsun`dan gerekli ekipmanların getirildiği cevabı ile karşılaşılmaktadır. Oysa tek bir yeşil yaprak bile taşıyan her ağacın doğada üstlendiği bir görev olduğu unutulmamalıdır. Çevre sorunlarımızın giderek arttığı günümüzde akılcı çözümler hayata geçirilmeli, yeşil alanların kıymeti bilinmelidir.
TMMOB Peyzaj Mimarları Odası
Trabzon Şubesi
En Çok Okunanlar
-
PEYZAJ MİMARLIĞI HİZMETLERİ EN AZ BEDEL HESABI, ARTIK ODAMIZ OTOMASYON SİSTEMİ ÜZERİNDEN ÜYELERİMİZİN HİZMETİNE AÇILDI /2010 Okunma Sayısı:33467
-
MESLEKİ DENETİM UYGULAMASI /2007 Okunma Sayısı:33216
-
BÜRO TESCİL BELGESİ (BTB) ALMA KOŞULLARI /2007 Okunma Sayısı:33198
-
SÖZLEŞME ÖRNEKLERİ /2007 Okunma Sayısı:33095
-
KAMU İHALE KURUMU HÜKÜMLERİ GEREĞİ İŞ BİTİRME BELGESİ İLE İLGİLİ BİLGİLENDİRME /2008 Okunma Sayısı:33016
-
MESLEKİ TANINIRLIĞIMIZDAKİ EN ÖNEMLİ ADIM /2006 Okunma Sayısı:32613
-
SÖZLEŞMELİ/ÜCRETLİ PEYZAJ MİMARI ASGARİ ÜCRETLERİ /2011 Okunma Sayısı:30862
-
KEŞİF-METRAJ VE İHALE DOSYASI HAZIRLANMASI /2009 Okunma Sayısı:29037
-
TESCİLLİ PEYZAJ MİMARLIĞI BÜRO VE ŞİRKETLERİ 2009 /2009 Okunma Sayısı:26345
-
KURAKLIK PEYZAJI /2007 Okunma Sayısı:19379